samedi 21 mars 2020

SILENT HILL creature design : "Rocking Horse"


IN-GAME BEHAVIOR :

  This pony-sized monster moves by swinging back and forth, with a constant creaking sound. Its tongue is perpetually active. When it detects a living being, a source of light or a noise, it goes to this location -which increases the intensity and speed of the squeaks.
   Once in contact, it rushes violently backwards to fall down on its target and impale it. After this crash, it takes several seconds to retry an attack, and becomes temporarily more vulnerable. If it receives several hits during this amount of time, it utters a hoarse groan and  hurts slightly the player if he's within its reach, by shaking violently. It collapses to the side when it succumbs to its injuries, which makes an easy way to finish it off.


COMPORTEMENT DANS LE JEU :

  Ce monstre de la taille d'un poney se déplace en se balançant d'avant en arrière, avec un grincement régulier. Sa langue est perpétuellement active. Lorsqu'il détecte un être vivant, une source de lumière ou du bruit, il se dirige vers cet emplacement -ce qui redouble l'intensité et la vitesse des grincements.
  Une fois au contact, il rue violemment en arrière pour retomber sur sa cible et l'empaler. Après cette ruade, il lui faut plusieurs secondes pour retenter une attaque, et il devient momentanément plus vulnérable. S'il reçoit de nombreuses blessures durant ce laps de temps, il pousse un gémissement rauque et blesse légèrement le joueur s'il est à sa portée, en s'agitant violemment. Il s'effondre sur le côté lorsqu'il succombe à ses blessures, ce qui permet de l'achever facilement.

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