New illustration of my original character Nehmis the Anubian, a homebrew race for Dungeons and Dragons, using one of his low-level necromancy spell.
Material and gesture components:
The caster has to hold, carry or wear a symbol of Anubis (as a very religious person, Nehmis chooses the first option when possible). He also must position the fingers of one hand to form a stylized jackal head, while holding a small object between the index and middle fingers to symbolize an eye. Nehmis uses an amber for the eye, and two amethysts serve as his focusers to summon his jackals from the Ethereal plane. The failure rate of the spell increases if one or more of these elements are missing or substituted.
Use :
Like all Anubians, Nehmis is able to communicate with jackals -including their ghosts. He therefore usually sends Maatka and Maatbâ to scout, in particular to go and see what is behind a solid surface (often a wall or a door) and report this information to him. He summons them to defend himself or fight only when he has no other undead under his control.
Constraints:
Maatka and Maatbâ cannot go further than around a hundred feet around Nehmis, nor levitate more than one or two meters from a solid surface. The spell's duration is approximately one hour.
Anecdotes:
- Maatka and Maatbâ are protective ghosts attributed to Nehmis, and the first undeads that he had under his responsibility. They consider each other as equals and trusted allies.
- According to the Anubian people, jackals are representatives and messengers of Anubis on the material plane. Ghost jackals are therefore among the only intelligent undead tolerated by their religion. However, they are revered and respected, and Anubian summoners never send them out to take reckless risks, unless lives are in danger.
Nouvelle illustration de mon personnage original Nehmis pour le jeu de rôle médiéval fantasy Donjons & Dragons, utilisant l'un de ses sorts de nécromancie / invocation de faible niveau :
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" Invocation de chacals spectraux "
Composantes matérielles et gestuelles : Le jeteur de sort doit tenir ou porter sur lui un symbole d'Anubis (d'un caractère très pieux, Nehmis choisit la première option quand il le peut). Il doit également positionner les doigts d'une main de manière à former une tête de chacal stylisée, en tenant un petit objet entre l'index et le majeur afin de symboliser un oeil. Nehmis utilise un ambre pour l'oeil, et deux améthystes lui servent de focaliseurs pour invoquer ses chacals depuis le plan éthéré. Le taux d'échec du sort augmente si une ou plusieurs de ces composantes sont absentes ou substituées.
Utilisation : Comme tous les anubiens, Nehmis est capable de communiquer avec les chacals -y compris leurs fantômes. Il envoie donc habituellement Maatka et Maatbâ en éclaireur, notamment pour aller voir ce qui se trouve derrière une surface solide (souvent un mur ou une porte) et lui rapporter ces informations. Il ne les invoque pour se défendre ou pour combattre que s'il n'a aucun autre mort-vivant sous son contrôle.
Contraintes : Maatka et Maatbâ ne peuvent s'éloigner à plus de quelques dizaines de mètres de Nehmis, ni s'élever à plus d'un ou deux mètres au dessus du sol. La durée maximale du sort est d'environs une heure.
Anecdotes : - Maatka et Maatbâ sont des fantômes protecteurs attribués à Nehmis, et les premiers morts-vivants qu'il eût sous sa responsabilité. Ils se considèrent mutuellement comme des égaux et des alliés de confiance. - Selon le peuple anubien, les chacals sont les représentants et messagers d'Anubis sur le plan matériel. Les chacals fantomatiques font donc partie des seuls morts-vivants intelligents tolérés par leur religion. Ils sont toutefois vénérés et respectés, et les invocateurs ne les envoient jamais prendre de risques inconsidérés, à moins que des vies ne soient en danger. |
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